Saturday, August 27, 2011

Memories #1

Kenangan lalu kini menerpa di benak fikiran ku kembali di benak fikiran ku kini yang semakin serabut memikir kan tentangnya. Terlalu banyak kenangan yang datang ketika ini. ade yang manis sehingga buat ku tersenyum, ade juga yang pahit sehingga menyebab kan aku tekanan tahap 180 darjah.

Semua orang mengharap kan masa boleh diputar kan kembali. Kerana, jika kita mampu memutarkan masa kembali, terlalu banyak perkara yang kite tidak mahu terjadi yang mahu kite ubah kan, tapi kalau perkare-perkare itu jika kite ubah maka kite tidak akan dapat sampai ke tahap yang di mana kite berada sekarang. Setiap yang berlaku dalam hidup kita ada sebab nye. Mahu atau tidak, kite harus kuat kan semangat kita untuk tempuhi nye dan juga berdepan denganye.

Kenangan manis yang menerpa di benak fikiran aku sekarang adalah kenangan di tepi pantai Teluk Cempedak. Waktu tu pagi sangat, dalam pukul 5 lebih...aku bersame seseorang ketika itu, aku refer die as mr S lah ye. Time ni aku sangat happy bersame beliau. Mase ni jugak Mr S buat janji dengan aku yang die mahu bersame sehingga ke akhir hayat beliau, tangan digenggam erat, mate bertentangan, beliau kedengaran begitu yakin, namun hati aku tetap terdetik ketidakpastian disebalik janji-janji beliau walaupun hati aku sangat-sangat menyangangi beliau, mungkin pada masa ni adrenalin masing-masing mengepam sangat laju, jadi masing-masing terhanyut dengan kebahagiaan sementara ini, sebab tu lah jodoh kami tak panjang.



Sehingga kini, aku masih lagi teringat kembali kenangan manis bersame beliau, pada mula nya akan terukir senyuman di bibir dan akan diakhiri dengan tangisan. Walau bagaimana pun, aku tahu dan yakin Tuhan itu maha adil, aku yakin ade sebab nye mengapa kami tidak bersama. Cuma aku masih lagi perlu masa untuk buang Mr S 100% dari hati aku. Mungkin kah satu hari nanti kite akan bersama semula ? akan aku serah kan segala nye kepada Tuhan.


:')

#apesal entah aku tulis entri kali nih lain macam sesangat ? ! 

dah puas mengarut. k, bye.

3 comments:

Murni Suman said...

ni namanye adrenalin mengepam terlmpau laju smpi terbabas,lenkali b cool...lama2 asyk layan jiwa boleh jd gile..

✿ cik atie said...

woi woi,,
patut la ckp rndu tc..
anyway, sbr ye yunk!
u cn get better than him..:)

bukudiarysofea said...

Awhhh sweeeeeeeeet.