Monday, May 21, 2012

Kisah si Tyko nak kurus.

Dari si tyko kecik sampai lah dah besar ni, satu isu yang die tak boleh nak selesai kan adalah isu berat badan.
Bagi dia, berat badan adalah kunci kepada penampilan dan keyakinan diri. Pada tahun 2009-2010 si tyko berjaya turun kan berat badan sebanyak 14kg dalam mase hampir 6bulan jugak lah. tapi tu time tu lah, sekarang dah tambah balik dah lemak lemak yang hilang dulu tu. 

Tapi sekarang bile tyko mula kan lagi misi misi untuk kurus kan badan, beliau terasa amat lah susah. tak tahu lah di mana silap nye. kurang makan salah, makan salah. exercise salah. tak exercise lagi lah bak ang!

mungkin masalah si tyko adalah komitmen, die susah nak bagi komitmen dalam jangka masa panjang. Paling lame die boleh bertahan adalah 2bulan. haih. sadis sungguh. bile dah give up, lepas tu macam pasrah je dengan keadaan fizikal yang sedia ada, 2,3 hari kemudian dok bebel bebel komplain badan makin membesar dengan sihat nye.

Bile si tyko dah lari lari seround due di tepi tepian pantai seiring bersama ombak yang mengganas, titis titsan peluh mula membasahi di dahi turun ke pipi kemudian ke leher, diikuti juga dengan peluh peluh yang menitis di badan sehingga membasah kan baju. Pada si tyko, itu adalah peluh peluh hasil lemak lemak yang pecah, kerana die yakin semasa die berlari die boleh dengar lemak lemak die menjerit jerit kepanasan di dalam sana, dan dia tersenyum dan berkata dalam hati,"ya, sudah tiba masanya kalian nyah dari badan aku" padahal, panas yang memancar yang mengakibat kan rembesan peluh peluh itu.

Setiap kali selesai sesi membina badan, si tyko tersenyum puas, bajet kekonon dah kurus letteww. tapi bila sarung baju. tersangkut sana sini lagi, dan si tyko mula mengeluh. "banyak lagi rupanya lemak lemak degil keparat aku ni," sambil menggeleng-geleng kepala.

1 comment:

Sarah and Faiz said...

Hahahhaha keep it up. Lemak kau tu transfer lah kat aku sikit. Cimi lagi memerlukan.