Saturday, August 25, 2012

Friends and wedding.

Makin berlalu nya masa, hari demi hari, bulan bertukar bulan,
detik detik yang berlalu,
tanpa kita sedar, terlalu banyak perkara yang berubah.
yang tak berubah nya aku je lah. 
masuk tahun ni, makin ramai kawan sekolah dan kawan kolej yang sudah pun berjaya membina masjid dengan pasangan masing-masing yang dah lama bersama. 
yang mana dah kawin pulak sedang menunggu hari menimang cahaya mata. 
yang sudah beranak satu pula sedang menunggu yang kedua.

tak tahu kenapa,
bermula dari tahun ni, 
setiap kali ade kawan aku kawin.
tak tahu lah.
hati ni rase sayu je. 
rase terharu je..

sebabnye,
bile aku tengok kawan aku kawin,
yang kawin tu semua da couple lame,
macam-macam dah dorang lalui,
mungkin salah satu sebab aku rase sayu,
adalah,
kasih sayang antara dorang yang kuat sangat dan juga kuasa tuhan menyatu kan mereka,
tiba jua mereka pada hari pernikahan.

aku nak itu.
aku nak kan seseorang yang ikhlas sayang aku seadanye aku.
seseorang yang nak aku jadi mak kepada anak-anak die,
nak aku jadi nenek kepada cucu-cucu nye.
nak melalui susah senang sakit sihat suka dan duka.
aku tak jumpa lagi.

kadang-kadang,
jauh kat sudut hati aku,
aku rindu sangat-sangat nak diri ni disayangi dan dihargai.
i miss the time when someone call me "sayang"
say nice thing to me,like,
"sayang, i miss you"
"sayang, I sayang you"

call me pathetic, 
call me hopeless romantic. 
when the fact is,
im just a normal girl asking for love and to be love.

sometime its just too much.
i cry a lot thinking maybe i'll end up alone. or. i don't know.
I just pray to Allah and leave everything to Him.


2 comments:

✿ cik atie said...

Allah dh rancngkan lg baik utk ko!
just wait n be patient ok syggg

cikcimi said...

" i kan ade nak sayang u. " nak cari lain lagi ye.